Just a thought

när jag gick i 9:an och skulle välja gymnasie så var det svårt då att veta vad man ville gå.
och nu i veckan som kommer så måste jag ha valt vilken inriktning jag vill gå under 2:an och 3:an.
man kan välja mellan, ekonomi, samhäll, kultur och spårk.
Inte nog med det så måste man också välja vilken profil som
finns i dem och induviduellt val.
& jag har ingen anning.

frågan är, ska man välja något som är roligt eller bra för sin framtid?
jag vet väldigt många som väljer en viss sak för det är bättre för deras framtid,
men som dem inte tycker är roligt.
kommer man orka läsa i 2 år till och hata det?

//angelica.

Kommentarer
Postat av: bettan

Jag tycker inte du ska välja något bara för det är det roligaste om du inte på något sätt har med vad du tänkt dig att syssla med i framtiden men samtidigt måste det vara något du vill för annars kommer du inte tycka om det och då lägger du ingen tid så du kunde du lika bra tagit det roliga. Men du måste vara motiverad till det valet du gör för att klara av att läsa det i 2 år.



Jag själv älskar min linje natur, gillar biologi och kemi och sånt hihi;)

2011-02-06 @ 18:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback