kontrastfärger

kände att jag ville göra ett riktigt makeup inlägg & inte bara dagens make up.
satt & funderade på vad ni ens kan vilja veta. de som är sminkintresserade kan trots allt väldigt mkt pga andra bloggar.


men sen kom jag på att en sak det har varit väldigt dåligt av på andra sminkbloggar (kan hända att jag missat det helt) är vilka kontrastfärgerna är för din ögonfärg. Så tänkte skriva lite vilka kontrastnyanser du kan använda till blå,brun & gröna ögon.

blå ögon; mycket brun! guld, bronze, lite rödbrun & oxå orange. personligen älskar jag att ha orange ögonskugga. brun tkr jag är perfekt till vardags!

bruna ögon; grå, grönt, lila, turkos & blå.

gröna ögon; röd, rosa, lila & plommon.

jag hoppas jag kommit ihåg allt rätt nu. annars får ni skälla på mig.
 






lite olika sminkningar. mitt absolut bästa tips är att prova er fram & inte vara rädd för färg.
innan jag började stylist så höll jag alltid på med mkt ögonskugga, jag hittade en bild & härmade så mkt jag kunde. oftast blev det väldigt bra. bara man hade tålamod! ni anar inte hur mkt jag fick höra "oj va du e sminkad, hur kan du se ut såhär nu" men jag ignorerade dom för jag älskade att ha färger som syntes.
//amanda

Kommentarer
Postat av: bettan

Jag har nästan gröna ögon, som en katt nästan hihi:), och jag passar i åt det rosa, röda hållet så det stämmer säkert.



Tror du att det spelar någon roll vilken hårfärg man har?? -för jag förstår att du inte kan ha röd ögonskugga och en ceris tröja hahaha;-)

2011-02-06 @ 18:45:43
Postat av: amanda

svar: jag tkr nt det spelar ngn roll alls om man nt har ngn crazy hårfärg såklart. jag anpassar väldigt sällan min make up till kläderna ja har på mig heller. självklart ska de nt skära sig totalt, man får tänka logiskt men fortf nt va rädd.

jag trodde jag nt skulle ha alla ögonskuggor när jag var riktigt rödhårig men den enda färgen jag undvek att ha va riktig skrikrosa. ;)

2011-02-06 @ 18:55:50
Postat av: binnieplommon.

bruna ögon; grå, grönt, lila, turkos & blå.



OH ME LIKE :D mehehe.

2011-02-07 @ 14:11:36
URL: http://snuskbinnie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka färger ska man ha om man har blå/grön fast som går åt det ljusa hållet väldigt mycket (ljusare än dina ögon) :)

2011-02-18 @ 17:32:13
Postat av: amanda

sv; jag har kört med mkt brun&lila. men ska ja va ärlig vet jag faktist nt säkert. ha precis vad du vill ist hehe, jag går själv aldrig efter kontrastfärgerna :)

2011-02-18 @ 22:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback